– Brukervennligheten må være like god som Netflix

I 2022 kan du trykke på noen knapper og kjøpe deg en sykkel, uten å betale noe. Terskelen for å ta nye systemer i bruk blir lavere og lavere, fordi brukervennligheten øker. Da Ånund Lunde Gruppen i Kristiansand ble kunde hos MyRent, var akkurat brukervennlighet det viktigste.

– Å bli kunde og ta i bruk for eksempel Netflix er gjort på noen minutter. Da legges listen for andre, og det må være enkelt, brukervennlig og intuitivt. Akkurat dette er én av MyRents store fordeler, forteller Ole Lunde-Borgersen som er daglig leder i Ånund Lunde Gruppen.

Han kom inn i det familieeide selskapet for ni år siden, da de fortsatt var en analog bedrift. En av de første oppgavene var å finne gode verktøy for digital eiendomsforvaltning. Den gang var markedet umodent og alternativene få, spesielt innen skybaserte tjenester.

– Forvaltning av flere hundre leieforhold gjennom Excel er lite effektivt og nærmest umulig. Digitale og automatiserte prosesser gjør både vår og leietakernes hverdag enklere, mener han.

Fungerer for både bolig- og næringseiendom

MyRent er det tredje systemet selskapet har brukt. I samme periode har de doblet både volum og omsetning, og har i dag mellom 400 og 450 leietakere både innen bolig og næring. Denne kombinasjonen krever mer av systemet, da det er ulike behov og krav til de ulike markedene.

– MyRent fungerer på begge, derfor passer de oss godt.

Det første møtet med systemet svarte til forventningene. En kveld hjemme i sofaen, med tven på og laptopen på fanget var alt som skulle til.

– I løpet av noen minutter hadde jeg aktivert en bruker og lagt inn noen fiktive leiekontrakter. For en utleier med 1-2 leiligheter er du oppe og går på ti minutter, sier Lunde-Borgersen.

Utviklingsfokus og brukervennlighet

– Hva er den største fordelen for MyRent?

– Utviklingsfokuset. At de skjønner våre behov, ønsker å være i forkant og utvikle nye funksjoner som kommer både oss og dem til gode.

I MyRent er vi også glade for å ha Ånund Lunde Gruppen med oss. En spennende kunde innen både næring og bolig, som er flink til å spille inn både krav og ønsker til hvordan et forvaltningssystem skal fungere og se ut.

– De kom med forespørsler på funksjonalitet allerede før de ble kunder. Dette er funksjonalitet som vil gjøre MyRent til et mer komplett verktøy. Deres innspill har vært veldig nyttige for oss. Noe av funksjonaliteten er allerede implementert og resten er på vei. I tilleg skal vi fortsette å ha fokus på brukervennlighet, forklarer daglig leder i MyRent, Alexander Ramberg.

Vi hjelper deg i gang

Når tid er en mangelvare og du ønsker å komme i gang så fort som mulig, så hjelper vi deg gjerne med det. Vi registerer dine objekter og leieforhold for deg! Ta kontakt med oss for å booke en start og slutt dato for etablering, eller hvis du trenger hjelp for å tilpasse systemet til din utleie.

Du kan prøve MyRent Fri selv helt gratis og helt uten forpliktelser. Les mer hvordan MyRent fungerer eller kom i gang med en gang.