Make it simple.
Bli mer effektiv.

MyRent dekker alle stegene i din utleieprosess.

Prøv gratis i 3 måneder, helt uten binding!

Prøv gratis i 3 måneder, helt uten binding!

  • Finn leietaker

    Du annonserer, holder visninger og finner ut av hvem du ønsker å leie ut til.

  • Kredittsjekk

    For å hjelpe deg med å finne en sikker betaler tilbyr vi kredittsjekk, der du får svar i løpet av ett minutt på om leietaker er kredittvennlig eller ikke.

  • Registrering

    Hvis alt går i henhold til plan registrerer du leietakeren i systemet, laster ned og signerer kontrakt elektronisk med Bank ID og avtaler dato for innflytting.

  • Leiegaranti

    Hvis leietaker ikke har mulighet for å betale depositum, kan vi i samarbeid med Søderberg & Partner tilby leietaker en leiegaranti.
  • Innflytt

    På innflyttingsdagen sender MyRent ut en elektronisk innflyttingsprotokoll som du fyller ut sammen med leietaker på plass.

  • Faktura

    Faktura sendes ut pr. e-post, og vil løpe automatisk. Du kan også benytte tjenester som SMS, Postutsendelse, VippseFaktura, EHF og Digipost.
  • Betaling

    Når husleien er betalt inn til vår klientkonto, remitterer vi den ut til deg i løpet av 24h. Det går også bra å benytte seg av en egen konto.

  • Purringer

    Hvis leien ikke er betalt inn i tide sender systemet ut purringer. Hvor raskt purringer skal bli sendt ut velger du selv i dine fakturainstillinger.
  • Inkasso

    Trenger du mer hjelp for å kreve inn husleien din kan du sende kravet direkte fra systemet til inkasso hos Kredinor.

Husleie

 

Husleiefaktura sendes ut gratis pr. e-post ved ønsket startdato og vil løpe automatisk hver måned. Du kan også velge hvis du vil benytte deg av tjenester som SMS, Postutsendelse, VippseFaktura, EHF og Digipost. Alt for å få inn husleien din raskere!

Når husleien er betalt inn til vår klientkonto, betaler/remitterer vi den ut til deg i løpet av 24h – ofte raskere. Du kan enkelt følge med på inn- og utbetalinger i systemet. Det går også bra å benytte seg av en egen konto, da setter vi opp en OCR-avtale for deg og pengene kommer rett inn på kontoen din, straks leietaker har betalt.

Hvis, husleien din ikke er betalt inn i tide sender systemet ut purringer. Hvor raskt purringer skal bli sendt ut og om du vil at leietaker skal betale deg et purregebyr, velger du selv i dine fakturainstillinger. Trenger du mer hjelp for å kreve inn husleien din kan du sende kravet direkte fra systemet til inkasso hos Kredinor. Det finnes også mulighet for å sende ut varsel om utkastelse, sk. 4-18 varsel hvis leietakeren din misligholder leieforholdet sitt.

I henhold til husleieloven kan du regulere husleien etter Konsumprisindeks (KPI) når leietaker har leid av deg i en sammenhengende periode på 12 mnd. MyRents kalkulator hjelper deg med å regne ut ny husleie og varsler når det er på tide å sende ut brev om endret husleie til din leietaker (lovpålagt). Gå ikke glipp av disse kronene, mange bekker små gjør en stor å..

kommunikasjon

 

Trenger du å gi en beskjed til en eller flere av dine leietakere, kan du enkelt sende de en SMS fra systemet. For eksempel må du kanskje ha tilgang til utleieobjektet, informere at vaktmester skal installere ny kjøkkenvifte eller at alle må være med på dugnad!

Alle konversasjoner lagres i systemet, slik at du enkelt kan gå tilbake for å se hva som blitt informert eller avtalt med leietakeren.
Leietaker har også tilgang til «Min side» der de finner alle utsendte faktura, kontrakter og andre dokumenter som er knyttet til leieforholdet.

carlos-costa-H2N-jJ51fo0-unsplash

Våre tjenester

Økonomi

+ E-post

+ SMS

+ Post

Vipps Efaktura

+ EHF

+. Digipost

Våre tjenester

Kommunikasjon og fakturering

+ E-post

+ SMS

+ Post

Vipps Efaktura

+ EHF

+. Digipost